Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

ΛΑΣ: Τοποθετηση για την υπογραφή σύμβασης με την ΕΕΑΑ


Ικαρία, 15 Μαΐου 2013

Τοποθετηση για την υπογραφή σύμβασης με την ΕΕΑΑ

Κύριε Δήμαρχε / Κύριε πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του Δ.Σ

Αγαπητοί συνάδελφοι, πολλά ακούγονται για το θέμα της ανακύκλωσης από το ΥΠΕKA , από διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις και από αρκετά καλαίσθητα έντυπα. Ωστόσο το θέμα της ανακύκλωσης συνολικά στη χώρα και ειδικότερα στη νησιωτική δεν πρόκειται να υλοποιηθεί αν δεν αλλάξει η εφαρμοζόμενη πολιτική που εκχωρεί αυτή τη καθοριστική δραστηριότητα σε Α.Ε όπως είναι τα Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης Απορριμμάτων (Σ.Ε.Δ.Α) , οι οποίες βεβαίως λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ενεργούν με βασικό κριτήριο το προσδοκώμενο κέρδος. Κέρδος που προφανώς δε διασφαλίζεται στα περισσότερα νησιά στη χώρα και για αυτό αρνούνται πεισματικά παρά τη πίεση που έχει ασκηθεί τα προηγούμενα χρόνια να επεκτείνουν τη δράση τους στην Ικαρία.

Για το ζήτημα αυτό τα προηγούμενα χρόνια καταβάλαμε προσπάθεια να αναδείξουμε τα αδιέξοδα της εφαρμοζόμενης πολιτικής με συγκεκριμένες ενέργειες από το 2006 (Αναφορές σε ΥΠΕΣΔΑ-ΥΠΕΧΩΔΕ , ψηφίσματα συνελεύσεων ΤΕΔΚ Σάμου και Βορείου Αιγαίου, παρεμβάσεις σε συνεδρία της ΚΕΔΚΕ). Χωρίς δυστυχώς να ευαισθητοποιηθεί κάποιο αρμόδιο όργανο και να προβεί σε μια στοιχειώδη κίνηση στήριξης των προσπαθειών της Τ.Α της Ικαρίας. Το 2008 αρχίζει να αποδίδει καρπούς αυτή η προσπάθεια και το 2009 αλλάζει η κατάσταση των τριών ΟΤΑ της Ικαρίας (αφού αγοράσθηκε εξοπλισμός 250 κάδοι – 1 όχημα – δεματοποιητές – κατασκευάσθηκαν χώροι για τη συγκέντρωση των ανακυκλώσιμων υλικών) ξεκινώντας η δραστηριότητα ανακύκλωσης στους δήμους Αγίου Κηρύκου και Ευδήλου. Ωστόσο δε γίνεται να υλοποιηθεί αυτή η δράση χωρίς εμπόδια και δυσκολίες γιατί η Ε.Ε.Α.Α αρνείται να συμβληθεί με τους ΟΤΑ, παρά την επιμονή των τριών ΟΤΑ τις Ικαρίας και τις συνεχής επιστολές τόσο προς την ΕΕΑΑ όσο και στο Γ.Ε.Δ.Σ.Α.Π του ΥΠΕΧΩΔΕ. Να σας τονίσουμε ότι κατόπιν επιμόνου προσπάθειας των τριών ΟΤΑ της Ικαρίας πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στο Γ.Ε.Δ.Σ.Α.Π του ΥΠΕΧΩΔΕ την 18η/2/2009. Συνάντηση που για πρώτη φορά καταγράφθηκε θετικό αποτέλεσμα και είχαμε κατ αρχην συμφωνία και των τριών εμπλεκόμενων πλευρών (ΟΤΑ Ικαρίας - Ε.Ε.Α.Α - ΥΠΕΧΩΔΕ ) στα ακόλουθα:

Ø Η Ε.Ε.Α.Α αναλαμβάνει της δραστηριότητες ενημέρωσης και προβολής για το πρόγραμμα ανακύκλωσης αποβλήτων συσκευασίας στην Ικαρία

Ø Η Ε.Ε.Α.Α θα παραχωρήσει στους ΟΤΑ Ικαρίας των απαιτούμενο εξοπλισμό για το πρόγραμμα ανακύκλωσης των αποβλήτων συσκευασίας ( Κάδους – Όχημα συλλογής - εξοπλισμό μεταφόρτωσης /Clark).

Ø Η Ε.Ε.Α.Α αναλαμβάνει το κόστος της μεταφοράς των ανακυκλώσιμων οικιακών αποβλήτων (χαρτί, γυαλί, πλαστικό , μέταλλο που προέρχονται από συσκευασίες και συλλέγονται στο πρόγραμμα της Ε.Ε.Α.Α) .

Τέλος η Ε.Ε.Α.Α θα συμβάλει οικονομικά στο λειτουργικό κόστος της ανακύκλωσης των αποβλήτων συσκευασίας με το μοντέλο χρηματοδότησης (Κλιμακωτή οικονομική ενίσχυση στους ΟΤΑ Ικαρίας , η οποία υπολογίζεται με βάση την ποσότητα αποβλήτων που συλλέγεται ανά κάτοικο σε ετήσια βάση ) όπως εξαγγέλθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ

Ø Οι ΟΤΑ της Ικαρίας τέλος αναλαμβάνουν την συλλογή των ανακυκλώσιμων αποβλήτων και τον αρχικό διαχωρισμό τους, έτσι ώστε να παραδίδονται στην ΕΕΑΑ δεματοποιημένα ανά είδος.

Αγαπητοί συνάδελφοι, αν δεν προχωρήσουμε σε συμβασιοποίηση με την Ε.Ε.Α.Α με τους όρους που συμφωνήθηκαν τότε (18/2/2009) από τα τρία εμπλεκόμενα μέρη (ΟΤΑ Ικαρίας - Ε.Ε.Α.Α - ΥΠΕΧΩΔΕ ). Η δραστηριότητα της ανακύκλωσης στην Ικαρία θα εκτινάξει το λειτουργικό κόστος των υπηρεσιών καθαριότητας που ήδη έχουν προβλήματα οδηγώντας τον ενιαίο πια Δήμο Ικαριας στην αναπροσαρμογή των σχετικών τελών σε σημαντικό ποσοστό απαγορευτικό για αρκετά νοικοκυριά. Εν ολίγοις καλείται η τοπική διοίκηση να υποχρεώσει τους πολίτες να πληρώσουν για μια δράση για την οποία έχουν ήδη πληρώσει - μέσω των αγορών από τις εταιρίες προϊόντων που χρηματοδοτούν την Ε.Ε.Α.Α - γιατί το συγκεκριμένο Σ.Ε.Δ.Α δε δέχεται να επεκτείνει τη δραστηριότητα του σε περιοχές της χώρας με αυξημένο κόστος. Συνεπώς επιβάλλεται Το ΥΠΕΚΑ και ο Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π να λάβουν υπ’όψιν αυτή τη παράμετρο και να δώσουν σχετικές κατευθύνσεις στο σύστημα.

Επιβάλλεται και σήμερα να καλέσουμε το ΥΠΕΚΑ και τον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π να δώσουν σχετική κατεύθυνση στην Ε.Ε.Α.Α. και να συμβάλει ενεργότερα σε αυτή την υπόθεση διασφαλίζοντας και στην Ικαρία την δραστηριότητα της ανακύκλωσης. Τέλος προτείνουμε στο δημοτικό συμβούλιο να καλέσει την ΚΕΔΕ, να αναλάβει πρωτοβουλία τροποποίησης του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου που αφορά την ανακύκλωση στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός πραγματικού Εθνικού οργανισμού ανακύκλωσης που θα σχεδιάζει και θα εκτελεί της δραστηριότητα της ανακύκλωσης σε όλη τη χώρα, διασφαλίζοντας το δημόσιο χαρακτήρα αυτής της υπηρεσίας σε όλους τους ΟΤΑ.

Σε διαφορετική περίπτωση οι ΟΤΑ θα συμβάλλουν εκουσίως ή ακουσίως στην ιδιωτικοποίηση αυτής της υπηρεσίας, αφού αυτή εκτελείται από Α.Ε που εισπράττει σοβαρά ποσά για μια δραστηριότητα που δεν υλοποιεί ως οφείλει σε όλη τη χώρα, τη στιγμή που οι ΟΤΑ μετακυλύουν το κόστος αυτής δραστηριότητας μέσω των ανταποδοτικών τελών στους δημότες τους.

Αν δεν κινηθούμε σε αυτήν τη κατεύθυνση τότε η Τοπική διοίκηση συνολικά και η ΚΕΔΕ ειδικά, αναλαμβάνει τεράστια ευθύνη τόσο για την πορεία της ανακύκλωσης όσο και την εκχώρηση της σε Α.Ε.

Σε ότι αφορά την υπογραφή της απαιτούμενης σύμβασης και την οργάνωση του δικτύου ανακύκλωσης στην Ικαρία των ανακυκλώσιμων οικιακών αποβλήτων (χαρτί, γυαλί, πλαστικό , μέταλλο) που προέρχονται από τις συσκευασίες και συλλέγονται από το πρόγραμμα της Ε.Ε.Α.Α Το Δ.Σ καλείται σήμερα να αποφασίσει αν θα εγκρίνει η όχι το σχέδιο σύμβασης που έστειλε τελικά η ΕΕΑΑ (κατόπιν όσων αναφέρονται παραπάνω). Η πρόταση μας είναι να τροποποιηθεί το συγκεκριμένο συμβατικό κείμενο γιατί δεν λαμβάνει υπ όψη του τα κοινώς συμφωνηθέντα σημεία της συνάντησης της 18ης/2/2009 των τριών εμπλεκόμενων πλευρών (ΟΤΑ Ικαρίας - Ε.Ε.Α.Α - ΥΠΕΧΩΔΕ ) κυρίως σε ότι αφορά την οικονομική συμβολή της ΕΕΑΑ στο λειτουργικό κόστος. Ενώ παράλληλα απαιτεί από τον Δήμο Ικαριας να αναλάβει επιπλέον κόστος σε ότι αφορά την κατασκευή συγκεκριμένων Υποδομών στον ΣΜΑΥ. Στη βάση αυτή αντιπροτείνουμε στην ΕΕΑΑ την τροποποίηση των ορών 1.2-1.6- 2.2- 2.3- και το σημείο 3 του παραρτήματος, λαμβάνοντας υπ’ όψη τα κοινώς συμφωνηθέντα σημεία της συνάντησης της 18ης/2/2009 των τριών εμπλεκόμενων πλευρών (ΟΤΑ Ικαρίας - Ε.Ε.Α.Α - ΥΠΕΧΩΔΕ ).

Σχέδιο της σύμβασης συνεργασίας με την Ε.Ε.Α.Α. με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις

ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ

Η παρούσα Σύμβαση Συνεργασίας καταρτίζεται σήμερα, …………., στο Μαρούσι μεταξύ:

1) της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΑΕ» και τον διακριτικό τίτλο «ΕΕΑΑ ΑΕ» που εδρεύει στον Δήμο Αμαρουσίου Αττικής (οδός Χειμάρρας αρ. 5) με ΑΦΜ 999841409 ΔΥΟ ΦΑΕΕ Αθηνών και εκπροσωπείται νόμιμα από τον Κο Ιωάννη Ραζή (στο εξής «ΕΕΑΑ») και

2) του Δήμου Ικαριας (Άγιος Κήρυκος Ικαρίας Τ.Κ 83300) με ΑΦΜ …………… ΔΟΥ Αγίου Κηρύκου νομίμως εκπροσωπούμενου για τη υπογραφή της παρούσας από τον Κο ……………… Δήμαρχο Ικαριας (στο εξής ο «Δήμος»).

Οι παραπάνω συμβαλλόμενοι που θα αναφέρονται στο εξής από κοινού ως τα «Μέρη», έχουν υπ’όψη:

Α. Τις διατάξεις του Ν. 2939/01 Β. Την υπ’ αριθμόν 106453/20.02.03 απόφαση της Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Τις δηλώσεις του Υπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά(4/2008, 5/2008 και 1/ 2009). Δ. Τα κοινώς συμφωνηθέντα σημεία της συνάντησης της 18ης/2/2009 των τριών εμπλεκόμενων πλευρών (ΟΤΑ Ικαρίας - Ε.Ε.Α.Α - ΥΠΕΧΩΔΕ ). Ε. Την υπ’ αριθμόν …………απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου. Σ.Τ . Την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΑΑ ληφθείσα στις………………

Α. ΠΡΟΟΙΜΙΟ

Ι. Δυνάμει της διάταξης του άρθρου 8 παράγραφος 1 του Ν. 2939/06.08.2001 «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων – Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων και άλλες διατάξεις» (στο εξής ο «Νόμος»), η εναλλακτική διαχείριση των δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας είναι υποχρεωτική για τους Ο.Τ.Α και οργανώνεται από διαχειριστές συσκευασιών (συστήματα συλλογικής εναλλακτικής διαχείρισης), σε συνεργασία με τους υπόχρεους φορείς διαχείρισης των αποβλήτων. Κατά την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου του Νόμου, για την υλοποίηση της από κοινού οργάνωσης των δημοτικών αποβλήτων καταρτίζονται μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών (υπόχρεων φορέων διαχείρισης αποβλήτων ) εξαετείς συμβάσεις συνεργασίας, με το ειδικότερο περιεχόμενο που καθορίζεται στην ίδια διάταξη.

ΙΙ. Δυνάμει της υπ’αρ. οικ. 106453/20.02.2003 απόφασης της Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, η ΕΕΑΑ έχει λάβει έγκριση του Συστήματος Συλλογικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Σ.Σ.Ε.Δ. - ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ που έχει οργανώσει στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της (στο εξής το «Σύστημα»). Το Σύστημα αποβλέπει ειδικότερα στη συλλογή, σε συνεργασία με τους υπόχρεους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης κατά τους ειδικότερους τρόπους που έχουν υποβληθεί από την ΕΕΑΑ προς έγκριση και έχουν εγκριθεί από το ΠΕΧΩΔΕ, χρησιμοποιουμένων συσκευασιών ή και αποβλήτων συσκευασίας που προέρχονται από τους συμμετέχοντες στο σύστημα διαχειριστές (προμηθευτές – κατασκευαστές συσκευασιών, εισαγωγείς συσκευασιών, διακινητές), από το τελικό καταναλωτή ή άλλο τελικό χρήστη ή από την ροή των αποβλήτων και στη διοχέτευση τους προς τις πλέον ενδεδειγμένες εναλλακτικές λύσεις διαχείρισης αποβλήτων ή και στην επαναχρησιμοποίηση και αξιοποίηση των χρησιμοποιουμένων συσκευασιών ή αποβλήτων συσκευασίας των συμμετεχόντων διαχειριστών με τη χρησιμοποίηση καθαρών τεχνολογιών.

ΙΙΙ. Η ΕΕΑΑ στα πλαίσια υφιστάμενου έργου συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών λειτουργεί εντός Αττικής Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (εφ’εξής ΚΔΑΥ), όπου θα μεταφερθούν τα συλλεγόμενα υλικά προς περαιτέρω διαλογή και επεξεργασία, ώστε να προωθηθούν στη συνέχεια προς αξιοποίηση και ανακύκλωσης. Ήδη σήμερα, ο Δήμος και η ΕΕΑΑ καταρτίζουν την ακόλουθη Σύμβαση Συνεργασίας για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων συσκευασίας του Δήμου Ικαριας, στα πλαίσια του Νόμου και της υπ’ αριθμ. 69728/824/1966 Κ.Υ.Α.

Β. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Αντικείμενο της παρούσας Σύμβασης είναι ο καθορισμός των ειδικότερων όρων και προϋποθέσεων συνεργασίας του Δήμου με την ΕΕΑΑ για την οργάνωση των εργασιών διαχείρισης των δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας και τη λειτουργία του προγράμματος ανακύκλωσης στη περιοχή του Δήμου (εφεξής «το Έργο»).

Γ. ΟΡΙΣΜΟΙ (ως έχουν στο προτεινόμενο συμβατικό κείμενο) Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ (ως έχουν στο προτεινόμενο συμβατικό κείμενο)

Ε. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΡΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗ, ΔΙΑΛΟΓΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ

Για την πραγματοποίηση του ως άνω Έργου, τα μέρη αναλαμβάνουν τις εξής ειδικότερες υποχρεώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της παρούσας Σύμβασης:
Υποχρεώσεις του Δήμου

1.1 Ο Δήμος εκτελεί, με δική του ευθύνη και μέσα που τίθενται στη διάθεση του από την ΕΕΑΑ, τις εργασίες συλλογής και μεταφοράς των δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας της περιοχής του Δήμου στο Σταθμό Μεταφόρτωσης όπως περιγράφονται στο Παράρτημα Ι της παρούσας.

1.2 Το προκύπτουν από τη διαλογή υπόλειμμα θα διατίθενται στο ΧΥΤΑ στην Αττική, ως τμήμα του συνολικού υπολείμματος που προκύπτει από τη διαλογή των δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας στο υφιστάμενο ΚΔΑΥ. (Προτείνουμε να απαλείφει ο όρος) Ρητά συμφωνείται ότι σε περίπτωση που ο φορέας διαχείρισης του ΧΥΤΑ (ΕΣΔΚΝΑ) αρνηθεί να παραλάβει το υπόλειμμα, ο Δήμος αναλαμβάνει τη τελική διάθεση αυτού, τηρώντας όλες τις κατά το νόμο κείμενες διατάξεις. Για το προσδιορισμό του υπολείμματος που προκύπτει από τη διαλογή του εισερχόμενου ρεύματος από τους Δήμους του νησιού θα εκτελούνται κατά τη κρίση της ΕΕΑΑ μετρήσεις (δειγματοληψία και αναλύσεις). Η ΕΕΑΑ θα ενημερώνει – ειδοποιεί γραπτώς το Δήμο για την ημερομηνία και το τόπο των μετρήσεων τουλάχιστον 15 μέρες πριν τη διεξαγωγή τους.

1.3 Ο Δήμος υποχρεούται να διαθέτει το αναγκαίο προσωπικό με τη απαιτούμενη εμπειρία και εξειδίκευση για την άρτια, αποτελεσματική και απρόσκοπτη εκτέλεση των εργασιών συλλογής και μεταφοράς των αποβλήτων συσκευασίας στο ΣΜΑΥ. Ρητά διευκρινίζεται ότι το προσωπικό που θα απασχολείται σε όλες τις προαναφερθείσες εργασίες δε θα έχει καμία απολύτως εργασιακή ή οποιαδήποτε άλλη σχέση έναντι εργατικής, ασφαλιστικής, ή άλλης νομοθεσίας με την ΕΕΑΑ.

1.4 Επίσης διευκρινίζεται ότι έχει τη πλήρη και αποκλειστική ευθύνη της τοποθέτησης των κάδων που εξυπηρετούν το έργο σε ασφαλή θέση και σε κατάλληλους χώρους, υπέχων κάθε σχετική ευθύνη για την αποκατάσταση κάθε ζημίας που τυχόν προκληθεί σε οποιονδήποτε τρίτο.

1.5 Ο Δήμος αναλαμβάνει την υποχρέωση να εκτελούνται με ευθύνη και δαπάνες του, οι εκάστοτε αναγκαίες εργασίες συντήρησης και επισκευής των κάδων ανακύκλωσης που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών ώστε να διατηρούνται πάντοτε σε καλή κατάσταση λειτουργίας, με σκοπό την ομαλή λειτουργία του προγράμματος ανακύκλωσης. Ο Δήμος καλύπτει όλα τα έξοδα συντήρησης και επισκευών (ενδεικτικά αναφέρονται τα ανταλλακτικά, κλπ) όλων των κάδων ανακύκλωσης που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή και μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλικών.

1.6 (Προτείνουμε να διατυπωθεί έτσι ο όρος) Ο Δήμος αναλαμβάνει τη κατασκευή της απαραίτητης υποδομής του ΣΜΑΥ με κατάλληλο εξοπλισμό που θα καθοριστεί από τις ποσότητες και τις ιδιαιτερότητες της μεταφοράς. σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κινητού εξοπλισμού, ώστε να καθίστανται ασφαλείς και απρόσκοπτη η μεταφόρτωση των ανακυκλώσιμων υλικών.

1.7 Ο Δήμος έχει την ευθύνη να εξασφαλίσει οποιεσδήποτε διοικητικές άδειες ή περιβαλλοντικές εγκρίσεις τυχόν απαιτούνται για τη λειτουργία του σταθμού μεταφόρτωσης με το ισχύον νομικό πλαίσιο.

1.8 Ο ΣΜΑΥ, ο οποίος θα λειτουργεί με προσωπικό, δαπάνες και ευθύνη του Δήμου, θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του Δήμου για το πρόγραμμα ανακύκλωσης σε συνεργασία με την ΕΕΑΑ.

Ο Δήμος υποχρεούται να χρησιμοποιεί τον εν γενεί εξοπλισμό (κάδους οχήματα κλπ.) που του παραχωρεί η ΕΕΑΑ αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης και για την εξυπηρέτηση και εύρυθμη λειτουργία του έργου ανακύκλωσης, όπως αυτό περιγράφεται στη παρούσα.


Υποχρεώσεις της ΕΕΑΑ

2.1 Η ΕΕΑΑ αναλαμβάνει την επιμέλεια και το κόστος εκτέλεσης των εργασιών διαλογής, ενημέρωσης και διαχείρισης, με εξαίρεση τις δαπάνες που αναφέρονται υπό 1. παραπάνω και αφορούν το Δήμο. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, η ΕΕΑΑ υποχρεούται:

(i) Να εκτελεί, με δικό της προσωπικό και μέσα, τις εργασίες διαλογής των δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας καθώς και των υπηρεσιών που συνδέονται με την εύρυθμη λειτουργία του ΚΔΑΥ. (ii) Να συντηρεί τις κτιριακές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις του ΚΔΑΥ, ώστε να είναι πάντα σε καλή κατάσταση λειτουργίας. (iii) Να καλύψει το απαραίτητο κόστος για τη λειτουργία του ΚΔΑΥ, ενδεικτικά το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, ύδατος κ.λ.π. (iv) Να ασφαλίσει με δικές της δαπάνες τις κτιριακές εγκαταστάσεις, τον μηχανολογικό εξοπλισμό του ΚΔΑΥ κατά κίνδυνων πυρκαγιάς και βλάβης, περιλαμβανόμενων και αυτών των βλαβών που τυχόν προέλθουν από αμέλεια των προστηθέντων της, καθώς επίσης και τα οχήματα ιδιοκτησίας της για αστική ευθύνη, σε ασφαλιστικό οργανισμό της επιλογής της. (v) Να επιμεληθεί και να καλύψει το κόστος προμήθειας ….. κάδων. (vi) Να επιμεληθεί και να καλύψει το κόστος προμήθειας του απαιτούμενου απορριμματοφόρου που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες συλλογής του νησιού.



2.2 Η ΕΕΑΑ θα αναλάβει τη μεταφορά των υλικών από την εγκατάσταση του σταθμού μεταφόρτωσης, στο ΚΔΑΥ (ενδεικτικά Ασπρόπυργου) με κατάλληλο εξοπλισμό και με συχνότητα μεταφοράς που θα καθοριστεί από τις ποσότητες και τις ιδιαιτερότητες της μεταφοράς.,(προτείνουμε να προσθέσουμε το εξής) Η ΕΕΑΑ θα αναλάβει να συμβάλει οικονομικά στο λειτουργικό κόστος της ανακύκλωσης των αποβλήτων συσκευασίας με το μοντέλο χρηματοδότησης (Κλιμακωτή οικονομική ενίσχυση στον Δήμο Ικαρίας, η οποία υπολογίζεται με βάση την ποσότητα αποβλήτων που συλλέγεται ανά κάτοικο σε ετήσια βάση) που εξαγγέλθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ .

2.3 Η ΕΕΑΑ θα διαθέτει κατά τη κρίση της τα δευτερογενή υλικά που θα προέρχονται από τα συλλεγόμενα απόβλητα,(προτείνουμε σε συνάφεια με την ανωτέρω προσθήκη να απαλειφτεί ο όρος) χωρίς κανένα αντάλλαγμα οποιοδήποτε αντίτιμο εισπράττει από τη διάθεση/αξιοποίησης των υλικών αυτών θα φέρει προς κάλυψη μέρους του αναλαμβανόμενου από την ΕΕΑΑ κόστους λειτουργίας του ΚΔΑΥ.

2.4 Η ενημέρωση και επικοινωνία θα οργανωθεί από την ΕΕΑΑ σε συνεργασία με το Δήμο και προς το σκοπό αυτό η ΕΕΑΑ θα εκπονήσει και υλοποιήσει ειδικό πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών στο πρόγραμμα της ανακύκλωσης.

ΣΤ. ΔΙΑΡΚΕΙΑ / ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ (ως έχουν στο προτεινόμενο συμβατικό κείμενο)

Ζ. ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ (ως έχουν στο προτεινόμενο συμβατικό κείμενο)

Η παρούσα Σύμβαση συντάχθηκε σε δυο (2) πρωτότυπα για να λάβει κάθε μέρος από ένα (1) και ένα (1) αντίγραφο να κατατεθεί στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π ή άλλη αρμόδια αρχή και υπογράφεται ως ακολούθως:

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΕΑΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ

Ι. Ραζής Χ. Σταυρινάδης

Γεν. Διευθυντής Δήμαρχος Ικαριας


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
Προσωρινή αποθήκευση

Για την προσωρινή αποθήκευση των ανακυκλώσιμων υλικών από τους παραγωγούς και τη συλλογή από τα ειδικά οχήματα συλλογής θα τοποθετηθούν κάδοι όπου είναι εφικτό και προβλέπεται από το σχεδιασμό του συστήματος, μετά και τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου. Οι κάδοι αυτοί θα φέρουν διακριτικά ώστε να διευκολύνεται η αναγνώριση τους από τους παραγωγούς και η τοποθέτηση εντός αυτών, των ανακυκλώσιμων υλικών. Ο ακριβής αριθμός των κάδων θα καθοριστεί από την εξέλιξη του έργου.
Συλλογή

Η συλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών γίνεται με κατάλληλο όχημα τύπου πρέσας, χαμηλής συμπίεσης. Ένα όχημα συλλογής εξυπηρετεί 250-400 κάδους 1.100 λίτρων, ανάλογα με τη περιοχή, με συχνότητα συλλογής κάθε κάδου τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και εκτέλεση δυο δρομολογίων ημερησίως.
Μεταφορά στο ΚΔΑΥ: (Προτείνουμε να διατυπωθεί έτσι ο όρος)

Τα υλικά που συλλέγονται εκφορτώνονται με ευθύνη του Δήμου, σε ανοιχτά απορριμματοκιβώτια 32 κ.μ. ειδικό όχημα τύπου γάντζος (hook lift), συλλέγει τα απορριμματοκιβώτια και τα μεταφέρει στο λιμάνι όπου θα γίνει η θαλάσσια μεταφορά, αφού πρώτα αντικαταστήσει τα (ή το) κιβώτια (ή κιβώτιο) με νέο άδειο. Η συχνότητα της αλλαγής καθορίζεται από τις συλλεγόμενες ποσότητες. Ειδικά συμφωνείται ότι θα συλλεχθούν απόβλητα συσκευασίας σε τρία διακριτά ρεύματα. Στο ένα ρεύμα θα συλλέγονται χάρτινες συσκευασίες, στο δεύτερο ρεύμα θα συλλέγονται συσκευασίες από γυαλί και στο τρίτο ρεύμα λοιπές συσκευασίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου